Gostinca brata Bračič širita posel s pekočimi omakami
V letu dni želita štajerska gostinca prodajno mrežo pekočih omak pod krovno blagovno znamko Mojstri okusov razširiti na 20 največjih slovenskih mest
Ob delu v domači gostilni brata Renato in Davor Bračič iz Rač pri Mariboru pod blagovno znamko Mojstri okusov razvijata linijo pekočih omak, marmelad in drugih gurmanskih izdelkov na osnovi čilija, ki ga pridelujeta v rastlinjakih na domačem vrtu. S 700 sadikami čilija se uvrščata med štiri največje proizvajalce pekočih omak v Sloveniji. Trenutno svoje izdelke prodajata v šestih slovenskih butičnih trgovinah s kulinaričnimi izdelki, njun cilj pa je, da v letu dni svojo prodajno mrežo razširita na 20 največjih slovenskih mest. S pekočimi omakami bi prodrla tudi v tujino – zlasti v Avstrijo, Nemčijo in Švico.
Iz čilija, ki ga pridelujeta v treh rastlinjakih s skupno površino sto kvadratnih metrov, sta Bračičeva lani pridelala okrog tisoč stekleničk pekočih omak. Letos, ko sta število sadik povečala na 700, pričakujeta rekordne pol tone pridelka.
Renato in Davor Bračič bi rada prodajo pekočih omak in marmelad Mojstri okusov razširila v 20 največjih mest po državi.
Za prijatelji in sorodniki na vrsto prišli gosti njihove gostilne “KARLA”.
Čili, sprva le eno samo sorto, sta začela gojiti pred petimi leti. V majhnem rastlinjaku sta na 30 kvadratnih metrih posadila 150 sadik čilija. Ves pridelek sta predelala v omake in jih kot prvim v pokušnjo dala sorodnikom in prijateljem. Ker so bili odzivi dobri, sta začela razmišljati o tem, da bi izdelek vključila v ponudbo domače gostilne. »Sprva sva bila do tega precej zadržana, a naju je mama naposled le pregovorila, da omake ponudimo gostom ob pici ali pečenih perutničkah. Presenetljivo hitro so jih vzljubili, tako da smo jih začeli prodajati tudi za domov,« razvojno pot njune poslovne ideje povzema Davor Bračič.
Semena vzklijejo na okenskih policah
Vse sadike vzgojita sama. Poleg koristnih nasvetov prijateljev in sorodnikov iz domovine čilija, Južne Amerike in Avstralije, sta veliko znanja o gojenju čilija pridobila prek interneta, kjer sta tudi navezala stik s finskim podjetjem, specializiranim za dobavo semen čilijev z vsega sveta. V prvi fazi gojenja dasta semena v posodice ter jih štiri do šest tednov pustita na svetlobi na okenskih policah, da vzklijejo. Sadike nato presadita v rastlinjak. »Za gojenje čilija pod milim nebom je slovensko vreme preveč nestabilno in si lahko zelo hitro ob pridelek,« pravi Bračič in razloži, da temperatura v rastlinjaku nikoli ne sme pasti pod deset stopinj. Temperaturne omejitve navzgor pa pri čilijih ni, saj jim ustreza veliko toplote.
Kis in sladkor namesto konzervansov
»Gledava na to, da vsako leto pridelava približno tretjino manj pekočih, tretjino srednje pekočih in tretjino zelo pekočih čilijev. Najlaže je namreč narediti najbolj pekočo omako. Najin cilj pa je harmoničnost okusa, ki jo lahko doseževa s spajanjem različnih vrst čilijev,« pojasnjuje Bračič. Trenutno tako ponujata sedem različnih vrst pekočih omak. Med osnovnimi sestavinami so tudi sveža paprika, paradižnik in čebula. Večino zelenjave Bračičevi pridelajo na domačem vrtu, preostanek pa odkupijo od okoliške vrtnarije. Edini konzervans, s katerim dosežeta trajnost omak, je kis, k nekaterim dodata še sladkor. Poudarjeno sladkasto pikantne okuse omak ustvarita z dodajanjem ingverja in manga. Pekoči omaki, primerni za ribje jedi, sta dodala česen, s »čilimiksom« pa sta v enem izdelku združila okuse najbolj sladkih in najbolj pekočih čilijev.
Za marmelade uporabita domače grozdje in češnje
Drugi nosilni izdelek blagovne znamke Mojstri okusov so domače marmelade v petih različicah – buča, jurka, češnja, ribez in marelica. Medtem ko češnje in večino grozdja za marmelade pridelata sama, maline, ribez in marelice kupita od lokalnih pridelovalcev, ki jim zaupata. »Najlaže bi bilo na internetu poiskati najcenejšega ponudnika sadja, tega predelati in dražje prodati. To pa ni najin cilj, saj sva na koncu midva tista, ki stojiva za svojimi izdelki. Pomembno se nama zdi, da podpiramo domače pridelovalce,« zatrjuje Bračič. Letos nameravata tako pridelati med 800 in tisoč kozarčki marmelade.
S spletno trgovino se jima odpira Evropa
Medtem ko je Renato mojster za okus, Davor skrbi za celostno podobo blagovne znamke. Navadne kozarčke za vlaganje sta na njegovo pobudo že v prvih poskusih preboja na trg zamenjala z ličnimi stekleničkami. »Ljudje kupujemo z očmi. Sploh pri prvem nakupu je lepa podoba odločilnega pomena, o vnovičnem nakupu pa zagotovo odloča tudi vsebina,« o tem, kako izdelek približati porabniku, razmišlja Bračič. Vzporedno z razvojem blagovne znamke Mojstra okusov sta se ob spletni strani odločila še za zagon spletne trgovine, prek katere lahko izdelke prodajata v vse države Evropske unije.
Trgovci jih pogosto pokličejo sami
Pri trženju pekočih omak Bračičeva trenutno sodelujeta s specializiranimi butičnimi trgovinami v Mariboru, Slovenskih Konjicah, Velenju, Ljubljani in Piranu, marmelade pa ponujata tudi v brezcarinski prodajalni na letališču Edvarda Rusjana v Mariboru. »Trgovine nas največkrat poiščejo kar same, ko naše izdelke opazijo na policah sorodnih trgovin na drugih lokacijah po Sloveniji,« o spontanem odpiranju novih prodajnih kanalov razlaga Bračič in pove, da se pravkar dogovarjajo za prodajo na še eni lokaciji v Mariboru in na Ptuju. Največji zadržek pri sodelovanju z velikimi trgovci so po Bračičevih besedah predvsem visoke marže, ki jih trgovci najpogosteje prenesejo na dobavitelje. Omake tako prodajata v cenovnem razponu od pet do sedem evrov za stekleničko, zaradi manjšega obsega proizvodnje pa so tudi stroški predelave precej višji kot pri množični proizvodnji.
Letos na trgu tudi omejena serija ekstremno pekočih omak
Pomemben kanal za prodajo pekočih omak so tudi gostinski obrati. Že zdaj so med odjemalci njunih omak ponudniki hitre prehrane, z rastjo pridelave pa bi rada mrežo strank še razširila. Poleg povečanja količin pekočih omak in marmelad nameravata širiti tudi ponudbo. Ob oljčnem olju s čilijem, regratovem medu, sirupu iz smrekovih vršičkov ter mešanici zelišč in začimb z domačega vrta letos na prodajne police prihajajo sušeni in vloženi čiliji ter omejena serija omak za ljubitelje ekstremno pekočega.
Katja Ertl
You must be logged in to post a comment.